چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیرم؟ چرا یادگیری زبان سخت است؟
مقالات

چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیرم؟ چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

اینکه چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیرم و یا چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است، همواره از سوالات چالش‌برانگیز بر سر راه بسیاری از شما زبان‌آموزان است.

به ویژه آنهایی که قصد یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان را دارند. اغلب هم جواب درست و به درد بخوری برای آن پیدا نمی کنید.

اگر در هر مقطعی از زندگی خود تصمیم گرفتید که آموزش زبان انگلیسی را شروع کنید و بعد از مدتی حس کردید که بی‌فایده است و بی انگیزه شدید، به شما اکیدا توصیه می کنیم تا این مطلب را تا حتما انتها بخوانید.

در این مقاله دلایل عدم یادگیری زبان انگلیسی را به طور کامل بررسی می‌کنیم و در کنار آن راهکارها و ترفند هایی بسیار کاربردی برای غلبه بر این مشکل به شما معرفی می‌کنیم.

مرتبط بخوانید: آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت را از ما بخواهید!

چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیرم؟

چون لغات انگلیسی را به صورت مجزا حفظ میکنید!

واژگان و گرامر هر زبان مانند زبان انگلیسی، دو رکن اساسی آن است. و برای اینکه یادگیری ما کاملا اثر بخش و مفید باشد، باید راهها و شیوه های درست را انتخاب کنیم.

اولا باید بگوییم که داشتن یک دایره واژگان مناسب، چه موقع صحبت کردن و چه در نوشتن، به شما این امکان را میدهد تا راحت تر، سریعتر و دقیق تر منظور خود را به مخاطب خود برسانید و ارتباط قوی تری ایجاد کنید.

اما سوال اصلی این است که چطور دایره لغاتمان را به طور اصولی افزایش بدهیم تا بتوانیم از آنها به طور کاربردی استفاده کنیم.

چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیرم؟

احتمالاً یادتان هست که در دوران مدرسه و یا حتی دانشگاه، لیستی از لغات که هیچ ارتباط معنایی با همدیگر نداشتند، در قالب یک درس قرار میگرفتند و مجبور بودیم آنها را آنقدر بخوانیم و تکرار کنیم تا شاید بتوانیم از آنها موقع مکالمه استفاده کنیم.

و متاسفانه هیچ وقت هم موفق به استفاده صحیح و روان از آنها در مکالمات خود نمی‌شدیم!

محققان طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که یادگیری لغات در قالب جمله و محتوا به جای یادگیری آنها به صورت مجزا، به شما این امکان را میدهد تا به راحتی آنها را به خاطر بسپارید و در مکالمات انگلیسی خود از آنها استفاده کنید.

پس به جای حفظ کردن لیستی از لغات، متون انگلیسی را در کتاب های مختلف بخوانید و لغات آنهارا استخراج کنید و در دفترچه خود یادداشت کنید.

این کتابها در واقع میتوانند هم شامل کتب درسی و آموزشی باشند و هم کتابهایی که فقط به زبان انگلیسی بوده و جنبه ی آموزش ندارند؛ مانند رمان ها.

در واقع با این کار، هر کدام از کلمات انگلیسی را سر جای خود می‌آموزید. فایده دیگر این کار این است که طریقه استفاده  صحیح از آن لغت را هم همزمان می آموزید و بنابراین می‌توانید از آن لغات، حین مکالمات خود استفاده نمائید.

به طور مثال بعد از یادگیری واژه noisy به معنی پر سر و صدا و شلوغ، حالا یک مثالی برای خودتان بزنید که در زندگی روزمره شما وجود دارد.

مثلا بگویید : My neighbor is really noisy؛ چرا که به احتمال زیاد پر سر و صدا بودن همسایه تان را فراموش نمی کنید!

یکی دیگر از روشهای صحیح و بسیار موثر یادگیری لغات انگلیسی، گروه‌بندی کردن آنهاست.

این گروه بندی می‌تواند بر اساس موضوعات مختلف، واژگان مترادف، متضاد ها و غیره باشد؛ مثلاً می توانیم لغات مربوط به نسبت های خانوادگی را در کنار هم یاد بگیریم؛ با این کار، یک دسته بندی مشخص در ذهن ما ایجاد می شود و یادگیری و حفظ کردن لغات را برای ما بسیار راحت تر می کند.

مثلاً به لغات زیر توجه کنید :

 mother / father / brother / sister / son / daughter / grand mother/ grand father /uncle / aunt / cousin / mother in law / sister in law  / father in law / brother in law

حال که این لغات را در قالب یک لیست لغات به هم مرتبط آموخته اید وقت آنست تا با آنها جمله سازی کنید تا ملکه ذهن شوند. باید خدمتتان عرض کنیم که این کار معجزه می‌کند! پس در انجام آن درنگ نکنید.

به مثال زیر توجه کنید:

I really love my mother even more than my father. I have two brothers and one sister. Unfortunately, I have no uncle but I have three aunts and I really like them. I lost my grand mother four years ago. I am not married now but in the future, I really like to have an lovely brother in law

تمام جملات بالا ساختگی بوده و واقعیت ندارند و آنها را حین نوشتن این مقاله و به صورت بداهه گفته‌ایم! چون راست و دروغ آنچه میگویید مهم نیست! مهم آن است که صحبت کنید و جمله بسازید.

با انجام نکاتی که در بالا گفته شد، مطمئن باشید که در کمترین زمان، در توان مکالمه خود پیشرفت بسیار زیادی را ایجاد می‌کنید و بعد از آن است که می‌توانید در مکالمه انگلیسی حرفه‌ای شوید و حتی از پس یک مکالمه انگلیسی در سفر خارجی نیز برایید.

به نظر من برای یک زبان آموز هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که بتواند در دنیای واقعی و با افرادی که انگلیسی، زبان مادریشان است، یک مکالمه روان انگلیسی داشته باشد.

هنوز فکر می کنی یادگیری زبان انگلیسی سخته؟!
همین حالا با ما تماس بگیر تا یادگیری آسان رو تجربه کنی!

برای یادگیری گرامر انگلیسی تمرین حل می‌کنید!

تقریباً تمام افرادی که حتی یک بار هم در زندگی خود تصمیم گرفتنه‌اند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند، با معضلی به نام گرامر و دستور زبان مواجه شده‌اند!

واقعا هم حق دارند. چون مباحث گرامری بسیاری خشک و بی روح است و آدم تمایلی ندارد که به سمتش برود! تنها راه این است که از شیوه صحیح یادگیری دستور زبان استفاده کنیم تا دیگر برایمان خشک و بی روح نباشد.

چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

در واقع یکی از دلایل عدم یادگیری زبان انگلیسی، همان عدم توانایی در یادگیری صحیح گرامر است.

بالا تر گفتیم که دستور زبان و گرامر، یکی از ارکان اساسی یادگیری هر زبانی مانند زبان انگلیسی است؛ در نتیجه باید به دنبال بهترین شیوه یادگیری آن هم باشیم.

حل تمرینات متعدد و طاقت‌فرسا، حفظ کردن فرمول جملات و ساختار ها در زمان‌های مختلف و یا حتی بارها نوشتن از روی جملات متفاوت، هیچکدام نمی تواند به ما در یادگیری گرامر انگلیسی کمک کند.

به خصوص در رابطه با گرامر هایی که در ابتدای یادگیری برای زبان آموزان ملموس نیست و موجب سردرگمی آنها می‌گردد؛ مثل زمان حال کامل present perfect یا همان ماضی نقلی در زبان انگلیسی. واقعا آدم را سر در گم می کند!

پس راه حل چیست؟!

بهترین و سریع ترین راه یادگیری گرامر آن است که در وهله اول، به جای حفظ کردن، کاربرد درست آنها را یاد بگیریم و آنها را در موقعیت ها و زمانهای مختلف استفاده کنیم. برای این کار باید تلاش کنید تا از هر آنچه که یاد می گیرید چه در بحث گرامر و چه در بحث لغات، در مکالمات روزمره خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد ؟! ارائه‌ی آمار و ارقام دقیق + راهکارهایی جهت کاهش زمان یادگیری

ادامه دادن این کار به طور مستمر، تأثیر شگفت انگیزی را در یادگیری زبان انگلیسی برای شما خواهد داشت. بعد از آن احتمالا به جای سوال چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیرم، سوال جدیدی در ذهنتان ایجاد می‌گردد : چطور انقدر سریع انگلیسی را یاد میگیرم؟!

اینطور می شود که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، آموخته های شما ملکه ذهنتان می شود و موقع صحبت کردن و یا نوشتن، آنها را به درستی استفاده می کنید؛ بدون اینکه حتی به کاربرد صحیح آنها فکر کرده باشید! دقیقا مانند آنچه در زبان فارسی، یعنی زبان مادری ما اتفاق می افتد.

حالا می خواهیم بررسی کنیم که چگونه می توانیم ساختارهای گرامری که می آموزیم را به درستی به کار ببریم و بتوانیم با خودمان و یا دوستانمان، مکالمه روان انگلیسی داشته باشیم.

شاید بگویید من تسلط بالایی به مباحث گرامری ندارم و فقط با گرامر های سطح پایین آشنایی دارم و در نتیجه نمی توانم از آنها برای صحبت کردن استفاده کنم.

ولی اجازه دهید تا ما با شما کاملاً مخالفت کنیم. یک مخالفت سفت و سخت!

در واقع میخواهم به شما بگوییم که چگونه می توانید با ساده ترین مباحث گرامری، برای مدت ها صحبت کنید و گرامری که آموخته اید را ملکه ذهن خود کنید.

به عنوان مثال افعال to be را که شامل am/is/are می‌باشد را آموخته اید.

می دانید که برای معرفی و بیان ویژگی های شخصیتی خودمان و یا دوستان، آشنایان، اعضای خانواده و هر کس دیگری می‌توانیم از این افعال استفاده کنیم. همانطور که گفتیم، وقت آن است که در مکالمات با دوستان و یا حتی حرف زدن با خودتان از این ساختار های گرامری استفاده نمائید.

در مثال زیر یک نمونه معرفی خود به زبان انگلیسی، که در آن فقط از افعال tobe استفاده شده است را می بینیم.

I am Sarah. I am 20 years old. I am an university student. I am a kind and energetic girl but my sister is not kind. Her name is Sahar and she is older than me. She is married but I am single. Her husband is Ali. Ali is 27 years old. He is an engineer. They are very happy together

همانطور که دیدید در تمام جملات بالا فقط از افعال tobe استفاده شده است. پس این بهانه که هنوز چیزی یاد نگرفته‌ام که بخواهم از آن استفاده کنم درست نیست! 

حالا فرض کنید که زمان حال ساده simple present را هم یاد گرفته اید. می توانید بی نهایت جمله بسازید و با آنها صحبت کنید. منظور از زمان حال ساده simple present، همان شکل ساده افعال اصلی مانند come/go/eat/walk/sleep/have و… است.

یادتان نرود که برای اسامی مفرد و همچنین ضمایر she/he/it، یک s در انتهای فعل باید اضافه کنید. می‌توانید برای بیان و توضیح فعالیت های روزانه خود و اطرافیانتان، از این دسته از افعال استفاده کنید و همانطور که گفتیم بی نهایت جمله بسازید؛

مثلاً می‌توانید صبح ها تنها ۱۰ یا ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بیدار شده و شروع به توصیف فعالیت هایی کنید که در همان روز قصد انجام آنها را دارید؛ به راحتی می توانید از فعل حال ساده simple present، به این منظور استفاده نمایید.

I wake up at seven everyday. I wash my hands and my face then make my breakfast. I exercise for half an hour then eat my breakfast. After that, I get dressed. I drive to work at eight. I get to work at nine. I finish work at four and come back home. Then I take a shower and rest for an hour. I have my dinner at nine

نوشته‌ی بالا را با ارائه‌ی جزئیات دقیق تر می‌توانید برای مدت ها ادامه داده و با خود مکالمه کنید. دیگر چه راه حلی بهتر از این ها می خواهید؟! همین حالا شروع کنید.

مرتبط بخوانید: چگونه زبان انگلیسی را فراموش نکنیم؟

چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟ چون استمرار ندارید!

حتماً بارها شنیده اید زبان انگلیسی فرّار است؛ متاسفانه همین طور است و برای رسیدن به سطوح بالا در هر زبان مانند زبان انگلیسی و روان صحبت کردن آن نیاز دارید تا مستمر آن را تمرین و تکرار کنید. در مقاله تقویت سریع لیسنینگ انگلیسی، اهمیت استمرار و تاثیرات شگفت انگیز آنرا توضیح دادیم.

عدم استمرار، از دلایل عدم یادگیری زبان انگلیسی!

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که به طور مثال اگر می توانید در هفته ۷ ساعت را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید، به جای آن که دو مرتبه و هر بار سه و نیم ساعت مطالعه کنید، بهتر است هر روز ۶۰ دقیقه برای این کار زمان بگذاریم.

البته یادتان باشد که تمرین کردن صرفاً به این معنا نیست که پشت میز خود بنشینید و شروع کنید به مطالعه‌ی کتابها و دقیقاً راس زمان مشخصی مطالعه خود را تمام کرده و بلند شوید به کارهای دیگر خود برسید!

اگر قرار باشد هر روز این کار را انجام دهید کسل کننده خواهد بود و احتمالا پس از گذشت چند روزی این کار را ترک می‌کنید و دوباره مجبورید سوال تکراری چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است را از خودتان بپرسید.

به همین دلیل بهتر است روند یادگیری زبان انگلیسی را برای خودمان جذاب کنیم.

برای این کار می توانید فیلم ببینید یا آهنگ مورد علاقه تان را گوش کنید، در مورد موضوعات مختلف مطلب بخوانید و یا با دوستان خود صحبت کنید و سعی کنید هر آنچه که اخیراً یاد گرفته‌اید را حین مکالمه خود استفاده کنید و حتی در آن زمان هم از دوست خود نکته، لغت و یا مطلب جدیدی یاد بگیرید.

چرا زبان انگلیسی یاد نمیگیریم؟ چون اعتماد به نفس ندارید!

گاهی اوقات زبان آموزان، سطح نسبتا بالایی از دانش زبانی را برخوردار بوده و کاملا می‌توانند از دانش خود در نوشتن استفاده کنند و یا وقتی متنی را می‌خوانند به راحتی آن را درک می‌کنند.

اما وقتی میخواهند صحبت کنند، حسی مثل ترس و اضراب تمام وجودشان را فرا می گیرد و در نتیجه نمی توانند روان و راحت به زبان انگلیسی صحبت کنند. انگار که تمام آموخته های خود را فراموش کرده‌اند.

در واقع مشکل اصلی را می‌توان عدم اعتماد به نفس و یا ترس از اشتباه کردن نام گذاری کرد. عدم وجود اعتماد به نفس موجب می شود تا شما به جای تلاش جهت یادگیری، مدام از خود بپرسید که چرا زبان انگلیسی را یاد نمیگیرم و هیچ گاه جوابی برای آن پیدا نکنید.

طبق تعریف لغت‌نامه کمبریج، اعتماد به نفس یعنی داشتن باور به توانایی های شخصی خود؛ این توان می‌تواند همان مکالمه به زبان انگلیسی باشد.

هیچ اهمیتی ندارد که اگر حین مکالمه به انگلیسی اشتباه کنید. لطفا به ترس خود غلبه کرده و با اعتماد به نفس سخن بگوئید.

حتی اگر اعتماد به نفس کافی ندارید، آنرا به خودتان تلقین کرده و با خود بگویید که من اعتماد به نفس بالایی دارم و می‌توانم به انگلیسی صحیت کنم. هر جایی هم دلم بخواهد اشتباه میکنم و به کسی مربوط نمی‌شود!! چون می دانم که بعد از مدتی به مرور به اشتباهات خود پی می برم و آنها را اصلاح می‌ کنم.

همین جا به شما اطمینان می دهیم که اگر با اعتماد به نفس سخن بگویید و همزمان مثلا اشتباه گرامری نیز داشته باشید، افراد شنونده به علت اعتماد به نفس شما هنگام مکالمه انگلیسی، حتی متوجه خطا های شما نخواهند شد و شما را تحسین نیز خواهند کرد!

پس حتی اگر احساس می‌کنید که اعتماد به نفس کافی ندارید، به خودتان تلقین کنید که فردی با اعتماد به نفس بالا هستید! مطمئن باشید اثر خواهد کرد!

بگذارید این قسمت را اینطور برایتان خلاصه کنم. باید پررو باشید و از فکر و حرف دیگران نترسید. راحت صحبت کنید و اشتباه کنید. اگر این کار را بکنید به زودی حرفه ای می شوید.

بی هدف بودن، از مهم ترین دلایل عدم یادگیری زبان انگلیسی!

نه تنها در بحث یادگیری زبان انگلیسی بلکه در هر زمینه و تخصصی در زندگی، مشخص کردن هدف الزامیست. این هدف است که باعث می‌شود انگیزه خود را حفظ نموده و از مسیر درست منحرف نشویم.

برای یادگیری یک زبان دوم به خصوص زبان انگلیسی اهداف و دلایل متعددی وجود دارد. البته هر شخصی ممکن است اهداف متفاوتی با دیگری داشته باشد.

یافتن فرصت های شغلی مناسب تر، مهاجرت، اخذ پذیرش دانشگاه های معتبر خارجی، ایجاد رابطه با افراد از کشورها و فرهنگهای متفاوت، علاقه شخصی به یادگیری زبان انگلیسی، فهمیدن مجلات، روزنامه ها و فیلم های زبان اصلی و غیره می‌تواند از اهداف یادگیری زبان انگلیسی باشد.

ولی موضوعی که اهمیت دارد، هدفمند بودن است صرفنظر از اینکه هدف شما چیست. فرد هدفمند زمانی که با سوال چرا انگلیسی یاد نمی گیریم مواجه میشود، به جای جا زدن و فراموش کردن اصل موضوع که همان یادگیری زبان انگلیسی است، به دنبال راه حل های اساسی میگردد؛ همچون مطالعه‌ی مقالات آموزشی انگلیشدان !

بنابراین پیش از آنکه کوچکترین قدمی برای آموختن زبان بردارید، هدفتان را مشخص کرده و سپس در جهت تحقق آن هدف با قدرت هر چه تمام تر تلاش کنید.

چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم؟ چون استعدادتان را نادیده می‌گیرید!

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که فکر میکنید استعداد یادگیری و آموختن زبان انگلیسی را ندارید، باید به شما بگوییم : لطفا دست بردارید!

یعنی چه که استعداد یادگیری زبان ندارم؟ این یک باور کاملا غلط است. بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ زبان یک مهارت عمومی است و استعداد در آموختن آن، تاثیری چشمگیری ندارد.

ممکن است بگویید فوتبالیست های بسیاری زحمت می کشند و ولی هیچ کدام به خوبی رونالدو نیستند! حتی شاید ببشتر از رونالدو زحمت میکشند. خب این اگر تاثیر استعداد نیست، پس چیست؟؟

پاسخ مهمی برایتان دارم. زبان انگلیسی یک مهارت عمومی است و یادگیری مهارت های عمومی آنچنان تحت تاثیر میزان استعداد قرار نمی گیرد و هیچگاه نمی توانید آنرا با بوکس، فوتبال، بدنسازی، رانندگی و… مقایسه کنید.

بله در مهارت رانندگی، استعداد با قدرت حرف اول را میزند! اصلا رانندگی باید در خونتان باشد! کاملا موافقم. ولی یادگیری مهارت های عمومی مانند یادگیری یک زبان جدید، از این قاعده مستثنا بوده و به میزان ناچیزی تحت تاثیر استعداد است.

چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟ چون قانون طلایی را نمی دانید!

و حالا و در پایان مقاله می خواهیم یک قانون طلایی، یک شاه کلید برای غلبه بر سختی یادگیری زبان انگلیسی به شما بگوییم. برای شمایی که تا اینجای مقاله مطالعه کردید و نشان دادید که واقعا مصمم هستید که این مشکل را حل کنید.

این کار به ویژه در یادگیری لغات و تقویت مکالمه معجزه می کند. این قانون طلایی، همان روش جملات زنجیره وار است. اما یعنی چی؟!

بسیاری اوقات هست که شما می خواهید تا راجع به یک موضوعی به زبان انگلیسی صحبت و تمرین کنید. اما مشکلی که وجود دارد این است که اصلا نمی دانید چه باید بگویید! بعضی وقت ها دلیلش این است که اطلاعاتی راجع به آن موضوع نداریم و واقعا نمی توانیم حرفی بزنیم. گاهی هم مشکل این است که واقعا راجع به یک موضوع خاصی، کلا حرفی نمی شود زد!

خب در این حالت حتی به زبان فارسی هم حرفی برای گفتن ندارید چه برسد به زبان انگلیسی! اصلا فرض کنید یک لغت مثل وایت برد را همین الان یاد گرفتید و حالا می خواهید با همین لغت صحبت کنید و هم مروری به دایره لغات خود بزنید و هم تمرین مکالمه داشته باشید.

اینجا همان جاییست که باید از ترفند جملات زنجیره وار استفاده کنید! به صورت زیر :

وایت برد وسیله ای هست که از آن برای نوشتن مطالب درسی در مدارس و دانشگاه ها استفاده می شود. دانش آموزان و دانشجویان مطالب را از روی آن یادداشت نموده و وارد جزوات خود می کنند. جزوات را مطالعه نموده و برای امتحانات آماده می شوند.

بعد از پشت سر گذاشتن امتحان با موفقیت، به سطوح بالاتر رسیده و در نهایت موفق می شوند مدرک بگیرند و وارد بازار کار شوند. بعد از مدتی شروع می کنند به کسب درامد و پس انداز کردن (البته در کشور ما پس انداز کردن یه کم مشکل است!) بعد از آن احتمالا مستقل شده و ازدواج می کنند و تشکیل خاتواده می دهند.

وقتی بچه دار می شوند باید حسابی حواسشان به تربیت صحیح فرزندانشان باشد و…

همانطور که دیدید، بدون توجه به اینکه مسیر صحبت هایمان کجا می رود و اصلا ارتباطی به موضوع اولیه مکالمه دارد یا نه، فقط به صورت زنجیره وار و پیوسته و با ربط دادن موضوعات مختلف به هم، مکالمه خود را ادامه می دهیم. اصلا هم مهم نیست که داریم چه می گوییم! اصلا چرت و پرت باشد باز هم مهم نیست!!

فقط همینطور ادامه بدهید. این کار یک معجزه واقعی به خصوص در توان اسپیکینگ ایجاد می کند. اگر این کار ها را بکنید آنقدر سرعت یادگیریتان زیاد می شود که کلا سوال چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است را فراموش می کنید!

امیدواریم مقاله‌ی دلایل عدم یادگیری زبان انگلیسی و راه حل های ارائه شده در آن، بتواند به شما در مسیر آموختن زبان انگلیسی، یاری نماید.

۴.۴/۵ - (۲۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. سلام. خوب بود.. مخصوصا برای من که فکر میکنم که هر چی میخونم زبان رو متوجه نمیشم… ولی اینطور نیس متوجه شدم که این اول کاره و اگه خوب بخونیم و غرق شیم تو یادگیری خیلی مسلط میشیم.. بدون اغراق بگم محتوای گفتاری شما خیلی کارساز بود. روحیه م ترمیم کرد و انگیزه داد واسه بهتر تلاش کردن برا زبان… امیدوارم که نتیجه مطلوبی بگیرم و آزمون خوبی رو سپری کنم. هم خودم هم بقیه دوستان که قصد تغییر جدی بعد دانشگاه تو زندگیشون دارند.

    1. سلام وقت شما بخیر. خیلی خوشحالیم که براتون مفید و تاثیرگزار بوده. موفق و موید باشید

  2. من هیچی از چیزایی که گفتید نفهمیدم ینی اصلا انقد تنبل شدم حوصله شو ندارم ولی بهش نیاز دارم…
    این زنجیره وار خواندنی که گفتید اصلا من یه جمله مخم نمی‌کشه بگم حالا بیام زنجیره بگم؟! خنده داره. خوندن زبان من کمتر از ۶۰ ثانیه است و کتابو میزارم کنار چون مخم هضم نمیکنه و به مغزم فشار میاد لغتی غیر از فارسی رو نمیتونم به خاطر بسپارم! جمله سازی پیشکشم باشه
    به نظر شما ممکنه مشکل مغذی داشته باشم؟ چون خودم مطمعنم مشکلم همینه

    1. با سلام از نظر بنده هیچ مشکل خاصی وجود نداره فقط باید صبر و تلاشتون رو در مسیر یادگیری زبان بیشتر کنید و از روش هایی که گفتیم استفاده کنید. ۱ماه انجام بدین و نتیجش رو ببینید و بعد با انگیزه بیشتر ادامه میدین. حتما مقاله تقویت مکالمه انگلیشدان رو پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

    1. سلام خواهش میکنم
      خیلی خوشحالم که دوست داشتید و کاربردی بوده براتون

  3. واقعا خیلی عالی و به زبان ساده توضح دادین. ممنونم از مقاله خوبتون

    1. سلام به شما
      خواهش میکنم نظر لطف شماست
      توی این مقاله سعی شد خیلی آسان و کاربردی به اینکه چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم ، پاسخ بدیم

    2. عالی بود اگه ممکنه درباره دیدن فیلم و لغت های جدیدش هم توضیح بدید لطفا، چون من وقتی خود لغت رو تو برگه مینویسم و میخوام تو مکالمه ازش استفاده کنم یادم میره ولی داخل فیلم متوجه میشم معنیشو، دلیلش چیه؟

      1. این مشکل خیلی از زبان آموزا هست. ما لغت و گرامر بلدیم ولی نمیتونیم موقع مکالمه و شنیدار ازشون استفاده کنیم چون دانشمون فعال نشده و فقط به درد امتحان کتبی دادن میخوره! چاره اش تمرکز روی مهارت های گفتار و شنیدار هست. حتما حتما مقاله تقویت مکالمه انگلیسی انگلیشدان رو مطالعه کنید تا به پاسخ سوالتون برسید.

  4. من زبان را به خوبی میفمم
    اما زبان گفتاری نه زبان نوشتاری نمیدونم چیکار کنم

    1. سلام وقت بخیر
      من درست متوجه منظورتون نشدم. منظورتون اینه که زبان گفتاری رو میفهمید ولی زبان نوشتاری رو نمی فهمید؟

    1. با سلام
      خیلی خوشحالیم که دوست داشتید 🙏🌹

  5. دقیقا دو تا ازمشکلاتی که من داشتم رو گفتید ممنونم بابت راهنمایی مفیدتون

  6. چند وقتی هست که مطالعه ی زبان رو گذاشتم کنار
    دقبقا به خاطر برخی از مسائلی که شما اشاره کردین متشکر از شما

    1. سلام به شما
      امیدوارم که این پست براتون مفیده بوده باشه و بتونید مجددا مطالعه‌ی زبان رو از سر بگیرید.
      موفق باشید

  7. ممنونم از مقاله ی کاملا مفیدتون
    تمام مشکلایی که فکر میکردم باعث میشن تا زبان انگلیسی رو یادنگیرم گفتین
    که البته از این به بعد دیگه مشکل نیستن

    1. سلام خواهش میکنم
      خوشحالم که دوست داشتین
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا