آموزش زبان انگلیسی رایگان | بهترین روش و منابع - انگلیشدان
مقالات

آموزش زبان انگلیسی رایگان | بهترین روش ها و منابع

به بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان خوش آمدید! در انگلیشدان همواره تلاش کرده‌ایم بهترین مطالب مربوط به آموزش کاربردی زبان انگلیسی را تهیه نموده تا بستری مناسب را برای آموزش رایگان، برای شما فراهم کنیم؛ چراکه یادگیری رایگان، نه تنها در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می‌رسد، بلکه می‌تواند بسیار کاربردی نیز واقع شود! شرط آن این است که از روش های اصولی و بهترین منابع موجود برای یادگیری زبان انگلیسی رایگان استفاده نمائید.

از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کرده و با شیوه‌های آموزش زبان انگلیسی از صفر بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای آشنا شوید و از آنها برای تقویت زبان انگلیسی خود نهایت استفاده را ببرید. حتی اگر کلاس زبان نیز می‌روید، مطمئن باشید با مطالعه‌ی روش‌های آموزش رایگان زبان انگلیسی، آموزش سریع‌تر و موثرتری را تجربه خواهید نمود.

بهترین مسیر آموزش زبان انگلیسی رایگان

هنگامی‌که می‌خواهید مهارت جدیدی یاد بگیرید؛ ورزش جدیدی را شروع کنید و یا به یادگیری یک زبان مثل زبان انگلیسی بپردازید، بهتر است پیش از شروع درمورد آن کمی تحقیق و جستجو کنید. از افرادی که در این مسیر قدم گذاشته و یا تجربه کافی دارند، سوال کنید.

مرتبط بخوانید:‌ مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟! + ارائه‌ی بهترین راهکارها جهت کاهش آن

آزمون و خطا کردن خوب است اما گاهی اوقات می‌توانیم با راهنمایی افرادی که مهارت کافی را در زمینه مورد نظر دارند، مسیر درست را در زمان بسیار کوتاه‌تری طی کنیم. برای یادگیری رایگان زبان انگلیسی باید به خاطر داشته باشید که بهتر است روزانه زمان مشخصی را به اینکار اختصاص دهید. حتی حدود نیم ساعت در روز هم کفایت می‌کند هرچند اگر زمان بیشتری نیز اختصاص دهید بسیار عالی است.

پیشنهاد ویژه: کلاس زبان آنلاین انگلیشدان، راهی سریع، آسان و با کیفیتی بی‌نظیر برای یادگیری زبان انگلیسی!

آموزش زبان انگلیسی رایگان

منابع خود خوان و یا همان سلف اِستادی که در مقاله آموزش زبان انگلیسی در منزل رایگان، به معرفی آن‌ ها پرداختیم به نحوی طراحی شده اند که شما بتوانید بدون نیار به معلم زبان، دانش خود را به طور چشمگیری گسترش دهید.

مرتبط بخوانید: آموزش زبان انگلیسی در خانه از صفر تا صد مثل آب خوردن!

و اما دو نکته اساسی که حتماً باید به آن توجه کنید، روش صحیح یادگیری لغات و گرامر زبان انگلیسی است؛ چراکه اگر در مسیر یادگیری، با شیوه‌های درست آن‌ آشنا نباشید، ممکن است مدت‌ها وقت خود را صرف روش‌هایی کنید که موثر نبوده و باعث اتلاف وقت شما می‌شوند؛

مثلاً باید بدانید که برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی باید از شیوه‌های غیرمستقیم استفاده کنید و صرفاً حفظ کردن فرمول‌ها و ساختارهای گرامر زبان انگلیسی به شما کمک چندانی نمی‌کند. یا برای این‌که بتوانید به بهترین شیوه لغات انگلیسی را یاد بگیرید، نباید آن‌ها را به صورت تکی و منفرد و یا لیستی از لغات غیر مربوط به هم یاد بگیرید؛ بلکه بهترین راه صحیح این است که آن‌ها را در متن و یا گروهی از لغات مرتبط با هم مطالعه کنید.

حالا می‌خواهیم بهترین منابع و روش های موجود برای آموزش زبان انگلیسی رایگان را با شما در میان بگذاریم.

وبسایت های یادگیری زبان انگلیسی رایگان

به‌جرأت می‌توان گفت که امروز با گسترش بستر اینترنت و فضای مجازی، یادگیری رایگان زبان انگلیسی به ‌مراتب بسیار راحت‌تر از قبل شده است به طوری که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای، به تقویت مهارت های مختلف انگلیسی خود مانند تقویت اسپیکینگ و… بپردازید.

همچنین اگر به کلاس زبان می روید و احساس می‌کنید که به تمرینات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از این سایت های آموزشی، نقاط ضعف خود را برطرف کنید. اگر هم به مطالعه خودخوان و آموزش زبان انگلیسی در منزل رایگان علاقه‌مند هستید، باید بگویم که آن‌قدر تنوع این وب سایت ها زیاد است که شما به راحتی می‌توانید ساعت‌ها به مطالعه و یادگیری در آن ها بپردازید.

مرتبط بخوانید: از آموزش زبان انگلیسی در خواب لذت ببرید!

یادگیری زبان انگلیسی رایگان

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین وبسایت های یادگیری زبان انگلیسی رایگان می پردازیم.

وبسایت learnenglish.de

وبسایت learnenglish.de را می‌توان یکی از بهترین وب‌سایت های آموزش زبان انگلیسی دانست؛ چراکه بسیار جامع بوده و شامل آموزش گرامر زبان انگلیسی، آموزش لغات، تمرین های تلفظ انگلیسی، بازی و سرگرمی، امتحان و … می باشد.

در بخش آموزش گرامر شما می‌توانید موضوعات مختلف مبحث گرامر انگلیسی را به همراه مثال از سطوح مبتدی تا پیشرفته مطالعه کنید.

آموزش لغات این وبسایت بر اساس یکی از بهترین روش های آموزش لغات انگلیسی، یعنی آموزش موضوعی می باشد. شما می‌توانید دایره کلمات انگلیسی خود را با موضوعات متنوع و کاملا کاربردی این بخش افزایش دهید.

در بخش نمونه سوالات این سایت هم می‌توانید سطح دانش خود را در موضوعات مختلف محک بزنید.
در نهایت و از بخش بازی و سرگرمی، حتما برای محک زدن میزان یادگیری خود استفاده نمائید.

وبسایت learnamericanenglishonline

اگر به دنبال آموزش رایگان گرامر زبان انگلیسی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم حتما از وبسایت learnamericanenglishonline فرمایید.

در این وب‌سایت، آموزش گرامر طی هفت سطح متفاوت، از مبتدی تا پیشرفته به زبان‌آموزان با جزئیات ارائه می‌شود. اگر بعد از مطالعه‌ی توضیحات و خواندن مثال ها هنوز هم نیاز به توضیحات بیشتری داشتید می توانید از طریق ویدیو های آموزشی موجود، ایرادات خود را رفع کنید. در پایان هر سطح آموزشی نیز، آزمونی جهت سنجش دانش شما در نظر گرفته شده است.
جدای از بحث گرامر، از طریق منوی این وبسایت می‌توانید به ویدیو های آموزشی زبان انگلیسی، بخش آموزش لغات، افعال دوقسمتی، آموزش اصطلاحات، ضرب المثل ها و‌… دسترسی داشته باشید.

مرتبط بخوانید: روش صحیح و کاربردی یادگیری گرامر زبان انگلیسی را از گروه انگلیشدان بشنوید!

وبسایت newsinlevels

یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار روز دنیا، یکی از بهترین روش‌ها محسوب می‌شود. اما گاهی اوقات زبان آموزان مبتدی و متوسط از این موضوع شکایت می‌کنند و می‌گویند سطح اخبار ها خیلی بالاتر از سطح دانش زبانی ما می باشد و درنتیجه متوجه حجم بسیاری از مطالب آن‌ها نمی‌شویم.

این مشکل توسط سایت newsinlevels، به خوبی رفع شده است؛ چراکه هر خبر را در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته به زبان آموزان در قالب متن و فایل صوتی ارائه می دهد. شما می‌توانید فقط با خواندن متن خبر مهارت ریدینگ یا خواندن خود را تقویت کنید. همچنین با شنیدن فایل صوتی مهارت لیسنینگ خود را بهبود بخشید و یا یا هم‌زمان و با استفاده از هر دوی آنها، لغات جدید بسیاری را یاد بگیرید. (لغات مهم در این جا برای شما مشخص شده و تعریف آن ها نیز در پایان خبر آورده شده است.)

گذشته از ارائه اخبار در سطوح مختلف، از طریق منوی این سایت می توانید به گرامر، ویدیو و تست‌های متنوع که همگی در سطوح مختلف ارائه میشوند، برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کیند.

فیلم و سریال یکی از راه‌های آموزش رایگان زبان انگلیسی

فیلم‌ها را می‌توان یک پکیج کامل آموزش زبان انگلیسی رایگان دانست. به طور کلی فیلم‌ها را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: بخش اول فیلم‌هایی هستند که صرفاً به جهت آموزش زبان و براساس هدف خاصی ساخته شده‌اند. برای مثال هدف از ویدیوی مربوطه آموزش گرامر زبان حال استمراری می باشد که در طی آن ممکن است چندین واژه جدید هم آموزش داده شود.
شما می‌توانید با جستجو در وب‌سایت یوتیوب، به بسیاری از فیلم ها برای آموزش رایگان زبان انگلیسی دست پیدا کنید. همچنین وب‌سایت eslvideos، یکی از بهترین‌ها در این زمینه می‌باشد که از طریق ویدئوهای آموزشی در سطوح مختلف، زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد.

مرتبط بخوانید:‌ بهترین روش آموزش زبان انگلیسی با فیلم را با انگلیشدان بیاموزید!

از طرف دیگر فیلم‌های سینمایی و همچنین سریال‌هایی هستند که هدفشان آموزش زبان نیست و در موضوعات مختلف متفاوت ساخته می شوند. این نوع فیلم‌ها، ازآنجایی‌که می‌توان انگلیسی واقعی و کاربردی را در آنها شنید، به شدت برای تقویت مکالمه و لیسنینگ زبان انگلیسی موثر هستند.

ممکن است در ابتدای مسیر یادگیری، فهم این‌گونه فیلم‌ها برایتان دشوار باشد که می‌توانید با استفاده از زیرنویس فارسی و پس از مدتی زیرنویس انگلیسی،آن‌را برای خود راحت‌تر کنید.

اگر تماشاکردن فیلم را جزئی از برنامه یادگیری زبان انگلیسی خود قرار دهید، قطعا پس از مدت کوتاهی تاثیر آن‌را بر روی مهارت های مختلف زبانی خود به خصوص مکالمه، لیسنینگ و دایره لغات و گرامر انگلیسی خواهید دید.

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی رایگان

اخیراً اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان بیش از پیش محبوب شده است؛ چراکه دسترسی به آن‌ها آسان بوده و کاربران از طریق تلفن همراه و یا تبلت خود می‌توانند به یادگیری زبان انگلیسی در هرجا و در هر زمان از روز بپردازند. البته باید به یاد داشته باشید که تسلط به زبان انگلیسی از طریق اپلیکیشن‌ها، امکان‌پذیر نبوده اما می‌توان با استفاده از آنها، تسلط خود به زبان انگلیسی را افزایش دهید.

اپلیکیشن drops

اپلیکیشن drops تمرکز بر آموزش لغات زبان انگلیسی دارد. البته نه فقط لغات زبان انگلیسی بلکه بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا را شامل می‌شود. جذابیت این اپلیکیشن این است که ادعا میکند تنها با ۵ دقیقه در روز، لغات مورد نظر را به شما آموزش می دهد. به همین جهت، برای استفاده مفید از از وقت های مرده خود میتواند از آن بهره‌مند شوید؛ یعنی همان زمان هایی که قرار است در صف انتظار بانک، مطب دکتر و… از دست دهید.

اپلیکیشن cake

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی رایگان، اپلیکیشن cake است که بیش از ده ملیون کاربر دارد. در این اپلیکیشن صحبت کردن و مکالمه با گویندگان بومی یا همان native، برای شما شبیه سازی می‌شود و شامل ویدیوهای از وبسایت یوتیوب نیز می‌باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این برنامه این است که می‌توانید تلفظ زبان انگلیسی خود را بسنجید. بدین طریق که صدای خودتان را ضبط کنید و در لحظه دریابید که تا چه حد تلفظ شما شبیه به تلفظ انگلیسی زبانان native می باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. Not bad resources for self-study. I would recommend studying with a teacher, this will increase the effectiveness of learning English, quality and listening comprehension. At the moment I am considering an English school, I studied the basic course at this school, I really liked it

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا